arwen' in ilk günü :)

arwen' in ilk günü :)

03 Ağustos 2013

uyutma yöntemleri vol2

Oğlumu uyutmak için kendimce yöntemler denedim denemesine ama burada anlatmak istediğim şey aslında denemelerim sırasında başvurduğum yöntemler, kullandığım ürünler.

Zaman zaman oğlumun uyumamasından delirerek kendisine uyku ilacı bile içirmek istediğim zamanlar olduğunu itiraf ediyorum. Her zaman yapmak istedim ama hiç cesaret edemedim :) o kadar uzunboylu da değildi hatta olamazdı.

Bebeğim doğduğu andan itibaren her şeye kendi başıma yapma hevesim bazı kritik noktalarda kendi başıma kararlar almama da zemin oluşturdu. Belki yorgunluktan belki de çaresizlikten kendimce zararı olmayacağını bildiğim her şeyi denedim.

İlk önce rezene çayı ile başladık. Hem gazını alır, gazı geçince de rahat rahat uyur bebeğimiz diye düşündük. Gazını almış olabilir belki ama uykusunu getirmediğine eminim. Neredeyse 100 ml çayı bir defada cok cok  emen oğlumun faltaşı gibi açık gözleri umutlarımı yere bir etti.

Arkasından bir umut adı üstünde gece çaylarını denemeye başladım. Bizim evin oradaki markette bulabildiğim ilk gece çayını kaptığım gibi eve geldim ve sabırsızlıkla akşamın sekiz olmasını bekledim. Sekiz olduğunda uyku ritüellerimizi yerine getirdik ve biberonda gece çayını verdim. Oğlumu uyuttum. Aslında sorunumuzun oğlumun uyumaması değil çoğunlukla uykuya devam etmemesi yönündeydi. Ama gece çayı imdadımıza yetişti ve uykularımızda bize derman oldu diyebilirim. Çevremdeki pek çok arkadaşımda benim gibi uykusuz bebek annesi olduğu için deneyimlerimizi paylaşma fırsatımız da oluyordu. Ben belki doğru belki yanlış çocuğumla ilgili kararlar alırken kimseye danışmadım. Çünkü herkesin her konuda yaklaşımı farklı, ben daha çok içgüdülerimi dinleyerek hareket ettim ve çok şükür pişman olmadım. Belki de uykuya dalmasını kolaylaştırmak için çok küçük bebeklere bu şekilde çay takviyesi vermek doğru değildi ama o kadar minicik bir bebeğin o kadar uykusuz kalması da doğru değildi bence. Annesi olarak kötünün iyisini seçtim.


Gece çayları da bir süre sonra etkisini yitirmeye başladı. İşte o noktada imdadıma yetişen anason çayı uyku eğitiminde en büyük yardımcım oldu. Fazlasına kaçmamak için gece çayının içine eczaneden alıp demlediğim anason çayından biraz biraz karıştırarak hem oğlumun gaz sorununda büyük bir adım attım hem de uyku yüzü gören lohusalık cinlerim yerini lohusalık meleklerine bıraktı :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder