arwen' in ilk günü :)

arwen' in ilk günü :)

12 Temmuz 2013

hamilelik ve toksoplazma meselesi

Arwen' in hamileliğim sırasında bana yada bebeğe en küçük zararı olmayacağına dair inancım tamdı. Zaten hamile olduğumu öğrendiğimde Arwen'in varlığı aklıma bile gelmemişti. Ya şimdi ne olacak, ya tüylerden dolayı kist olursa, ya bebeğimin sağlığına olumsuz bir etkisi olursa diye hiç ama hiç düşünmedim. Belki de ben bu konuda bir çok anne adayına göre çok daha rahat ve hatta bilgisizdim.
Arwen' in bana yada bebeğime zarar verebileceği fikri Antartika' dan daha uzaktı...

Hamilelik zaten başlı başına insanın kendisine özen göstermesi gereken bir dönem. Hamilelik süresinde Arwen' den alabileceğim bakteri yada mikropların hepsini farklı kaynaklardan da alabilirdim. Çiğ et, yıkanmamış salata ve çiğ sebze-meyve yemek de benim ve bebeğimin sağlığını tehdit eder haldeydi zaten. Tam pişmemiş yumurta yemenin tehlikesi köpeğimin yarattığı tehlikeden çok daha fazlaydı!

Arwen hamileliğim sırasında en büyük şansımdı bence. Yemeğe zaten düşkün olan ben hamileliğimin iştahımı açmasıyla tam bir yemek canavarına dönüştüm. Arwen için çıktığım mecburi akşam yürüyüşlerim olmasa çoğu kadının kilo almadan bitirdiği ilk 3 aylık dönemi yusyuvarlak bir hamile olarak bitirebilirdim. Sonrasında da gebelik şekerim çıkınca yürüyüşler mecburiyete döndü ve akşam yürüyüşlerine bir de sabah yürüyüşleri eklendi. Arwen bu sıralarda benim ağır tempoma eşlik etmekte ne kadar zorlansa da en iyi yürüyüş arkadaşımdı.

Arwen' in de dişi olmaması sebebiyle hiç bir zaman aramızda deli bir aşk olmadı açıkçası. Tüm kız çocukları gibi Arwen de babasına aşık. Bu yüzden hamileliğim sırasında Arwen' in bana aşırı bir düşkünlüğünü gözlemlemedim. Ama kızımın, bedenimde büyüyen kardeşini hissettiğine adım kadar eminim. Bebeklerin ve köpeklerin aynı pencereden baktığını düşünüyorum ben.



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder